VID AKUTA HÄNDELSER
Om skada uppstår i lägenheten t.ex brand, vattenläcka eller liknande, kontakta de vanliga kanalerna (112, 114 14 etc) eller om situationen kräver professionell och certifierad reparatör, ditt försäkringsbolag. Kontakta även berörda grannar, som också bör kontakta sitt försäkringsbolag.
Utelåst
Eller annat fel på låset på lägenhetsdörren? – Nokas jourtjänst tel. 040-93 21 30.
Vatten
Vid akuta fel, kontakta styrelsen.
Huvudkran för avstängning finns i C-husets källare.
Vid ev vattenläcka i kommunala vatten-nätet (ex. trottoaren), anmäl till VA Syd.
El
Elleverantör är EON.
Vid akuta fel, se EON:s hemsida www.eon.se.
Kontakta styrelsen vid behov.
Huvudcentraler finns i anslutning till våra hus.
Brand
Rädda – Varna – Larma (ring 112) – Släck – Utrym