Akut

VID AKUTA HÄNDELSER

Om skada uppstår i lägenheten t.ex brand, vattenläcka eller liknande, kontakta de vanliga kanalerna (112, 114 14 etc) eller om situationen kräver professionell och certifierad reparatör, ditt försäkringsbolag. Kontakta även berörda grannar, som också bör kontakta sitt försäkringsbolag.

Utelåst

Eller annat fel på låset på lägenhetsdörren? – Nokas jourtjänst tel. 040-93 21 30.

Vatten

Vid akuta fel, kontakta styrelsen.
Huvudkran för avstängning finns i C-husets källare.
Vid ev vattenläcka i kommunala vatten-nätet (ex. trottoaren), anmäl till VA Syd.

El

Elleverantör är EON.
Vid akuta fel, se EON:s hemsida www.eon.se.
Kontakta styrelsen vid behov.
Huvudcentraler finns i anslutning till våra hus.

Brand

Rädda – Varna – Larma (ring 112) – Släck – Utrym